VERKTYG NR 11 FÖRTROENDE

Förtroende   

                      

SKAPA FÖRTROENDE

Det arbetet början i det allra första mötet, för vår del, när kunden kliver in på vår anläggning / vi hämtar vår kund till behandling.

Tål att upprepas, men med en stolt hållning, glatt leende, positiv framtoning och ett fast handslag, har vi redan bäddat för ett gott förtroende hos gästen.

 

Gästen känner sig i säkra händer och slappnar av redan innan vi hunnit innanför behandlingsrummet.

För att i slutändan få till en bra försäljning måste vi skapa en slags relation med gästen, vi måste lyssna, och också prata om andra saker är försäljning med gästen, detta för att få reda på vilken typ av människa vi har att göra med, samt att bygga  på  vårt förtroende hos gästen.

 

Detta helst utan att man pratar sönder gästens behandling och upplevelse.

Tänk dig in i gästens perspektiv, ett helt SPA team som har full koll på vad dom håller på med, snacka om förtroendeingivande.

 

Jag tycker att en bra försäljning bygger på att man får en slags ”relation” till gästen, utan att man för den delen tar över.

Antingen kan man bygga den relationen på att prata med gästen.

Man blir helt enkelt lite ”kompis” med gästen och berättar och pratar om olika saker.

Var lite lätt underhållande men ha gästen och dess intresse i fokus, självklart är dom frågvisa och undrar varför just du är här, men det betyder ju inte att du behöver berätta hela din livs historia för dom, lagom är bäst.

Ibland är ju  inte gästen dock på prathumör.

Då får man bygga relationen på något annat sätt, tex att komma ihåg deras namn,  eller helt enkelt bara finnas till där för gästen vid rätt tillfälle.

 

Men att gästen vill bli sedd, på ett eller annat sätt, det är självklart.

Ibland kan en isbrytande replik till gästen vara en bättre försäljningsöppnare än en direkt fråga.

Eller beröm gästen för hennes fina hy, snygga träningskläder, om du nu tycker så.

Det ska vara ärligt det du säger.

 

Ha en fantastisk dag!
Lycka till!
Kramis
Kicki

 

 

0 kommentarer publicerat i Allmänt, Verktygslåda;
Taggar: hudterapeut, service, spa behandlingar omtänksamhet, spa inspiration lära utveckling robin sharma, spa relax spahotell service coachning, spa spaverktyg spaservice hudterapeut spaterapeut instruktör, spa sälj tändvätska spaförsäljning

Mer från bloggen