NONCHALANS
Jag har inte riktigt kunna släppa det helt enkelt, så jag skrev till henne igen och undrade vad hon menade .
Och det handlar om nonchalans.
Att du och jag som gäst/kund känner att vi inte alltid blir sedda eller får den servicen vi önskar att vi borde få.
Känslan av att personalen är mer intresserade av något annat än ta hand om just mig/dig.
Eller en terapeut som snabbast möjligt lämnar sitt behandlingsrum utan att riktigt från hjärtat lyssna in de egentliga behoven som gästen/kunden har.
Det här tycker jag är trist och tråkigt för det är ju just det här som ska vara vårt starka kort.
Personlig service.
Självklart gäller inte detta problem alla, och självklart inte oss.
Men det kan ändå vara en tankeställare till oss på "golvet", till oss som jobbar face to face med gäster/kunder.
Att detta med personlig service och omhändertagande är vårt största konkurrens medel.
Förstår vi inte det kommer vi att bli överkörda av duktiga och driftiga tjejer och killar som Annica, som genom nätet erbjuder fantastiska bra produkter och service.
(Bra konkurrens)!
Så dagen tips är helt enkelt.
Uppmärksamma!
Visa alltid gäster/kunder att du sett dem, även om du inte kan ta hand om dom på en gång.
Det räcker med att du tittar upp, nickar lite lätt eller ger dem ett leende.
Det var vi väldigt noga med på vår restaurang i Simrishamn, där det ofta om somrarna blev mycket gäster.

Att visa att vi sett dem, det lugnar gästen och blir tom ofta att de tycker att servicen är mycket god, det trots att man ännu inte hjälpt dem.
Men de blev sedda, och det är lika viktigt i vår bransch.
Lika viktigt i en butik som en gäst på en behandlingsbänk.
Alla vill bli sedda.
Så lyft blicken, se gästen, ha kul och tyck att service är roligt.
Det kommer alltid tillbaka till dig på ett positivt sätt på ett eller annat vis, jag lovar!
Lycka till!
Kramis
Kicki
Bra att du väcker den här frågan Kicki! Många förstår inte hur avgörande viktig den är! Inte bara som servicefråga, utan som grund för vad vi skapar runt oss/drar till oss mer av. I varje möte är en bra fråga att ställa sig, - när mår jag som bäst i mitt möte med andra. Hur blir jag bemött när det resulterar i att jag får en härlig känsla i magen? En ganska enkel slutsats att dra är, vi mår alla som bäst när vi blir sedda, respekterade och bekräftade! Vad vill vi skapa i våra möten? Kvalitetstid, eller vad som helst att fylla tiden med? Livet är för kort för dåliga möten.... Keep Up The good sork Kicki! Du gör skillnad ❤️