Personlighetstyper!

Tänkte att vi skulle backa tillbaka lite, till det som också Annika R Malmberg också hade som ett av sina supertips.

En del gillar vitt bröd medans andra gillar mörkt.

Det här med personlighetstyper.
För det är ett av de allra viktigaste verktygen vi har i vårt jobb med andra människor.
Hur gör man för att ta reda på vilken personlighetstyp en gäst har?
Som med allt annat så tränar man på det, för så illa är det att inga kunskaper kommer "gratis".

Frukt är frukt, men ändå olika.

Men de allra flesta av oss vill väl utvecklas, annars stannar vi ju, och det vill vi väl inte?
Vi vill väl inte bli en av dom som drar i bromsen och tycker att, det är bra nu, jag kommer inte längre.
Jag är nöjd.
Nej, vi lär oss och fylls på med nya reflektioner, nya möten, nya lärdomar, varje dag, om vi är öppna för det, och det är vi väl?
Så, varför är det så viktigt att se människors olika personlighetstyper. Varför kan jag inte köra mitt race på precis samma sätt hela tiden.
Varför ska jag anpassa mig till gästen/kundens personlighetstyp och inte tvärtom.

En del äter nutella och småkakor till farkost.

Jo, just för att de är våra gäster/kunder. Vårt levebröd, vår passion, vårt jobb att se till att den unika gästen du har framför dig just då, ska få så mycket ut av sin behandling som möjligt.
Och just därför att människor är olika.

Andra föredrar yoghurt.

Nu menar inte jag heller att du ska ändra dig, göra om dig till någon annan, för det är ju många gånger på grund av dig som gästen/kunden återkommer.
För med tiden utvecklar vi ju också vår personliga unika stil, och ska självklart också göra det.
Men lika självklart är också att människor är olika, och vill behandlas olika.
Nej, jag menar att vi aktivt kan träna på vad som är den så kallade bekvämlighetszonen för var och en gäst/kund du har.
Att just faktiskt inte alla gäster vill ha exakt samma bemötande.
Och det är ju faktiskt ditt jobb att ta reda på det. Vi kan ju liksom inte fråga gästen att avlägga en personlighetsbeskrivning när dom bokar tid.
Hur tränar vi på det då.
Självklart kan vi läsa oss till mer kunskap, vi kommer att repetera de olika färgerna några dagar framöver.
Men framför allt kan du genom möten med människor träna på att se dess olikheter, lära dig att känna av vibrationer och energier. Du kan lära dig att nyttja dessa lärdomar i dina bemötande med dina gäster/kunder.
För det är ju avslutningsvis känslan som gästen/kunder får hos och av dig som den tar med sig därifrån.
Och det är den känslan som är så viktig att den blir positiv, för blir den det, då kommer hen garanterat tillbaka.
Så ladda batterierna så kör vi lite färgtema .
Först ut i nästa inlägg
Färgen RÖD.

En del vill ha city semester, andra stillhet. Vi är olika.

Tills dess!
Ha en fantastisk dag, gör den till din bästa dag!

Kramis
Kicki