FEEDBACK

Att ge feedback behöver ju inte alltid ligga på "chefens" lott.
Man kan ju, om man känner sig bekväm och litar på varandra, just be en kollega att ge en feedback på hur vi tex pratar med gäster, eller utför en behandling.

Väntar på fotvård.

Svälj stoltheten och ha ett öppet sinne för utveckling.
Hur sjutton ska vi kunna utveckla oss om vi inte får feedback.
Feedback måste dock konstruktivt, inte elakt eller ironisk.

Man kan till exempel uttrycka, sig- jag personligen upplever att du inte tittar på gästen när du försöker att sälja.
Eller precis vad som.
Eller att jag upplever att du har lite för lätta händer o tex massagen.

Smart är dock att börja med något positivt, så inte din kollega måste gå till försvar direkt, för det gör man om det bara kommer negativ feedback.
Men återigen, var inte rädda för att ge varandra feedback.
Det är otroligt nyttigt, lärorikt och utvecklande.
Ni kan tex turas om, med en dag var, finns det möjlighet kanske Ni kan få utföra en provbehandling på varandra.

Här får mina fötter lite kärlek.

Det är också ett bra sätt att säkerställa en behandling, att Ni gör lika, eller görs på det sättet som det är meningen att den ska utföras på.


Lycka Till!
Kramis
Kicki


Visa fler inlägg