GRÖN PERSONLIGHET

Go Green säger reklamen när det iallafall handlar om vad vi ska stoppa i oss att äta.
Men vi ska inte prata om gröna drinkar just idag, nej idag går vi vidare till en grön personlighet.
Ledord för grön personlighet är - HARMONI.

En grön person förmedlar trygghet.
Den arbetar lugnt, eftertänksamt och pedagogiskt.
Den har också grundlighet och professionell som ett kännetecken.
Är väldigt noga med service gentemot andra.
Ofta en en stabil person med hög social kompetens.
En grön person tycker om att bygga upp långvariga relationer, och är hänsynsfull, lyhörd och tillmötesgående.

Så behöver man prata ut om något, privat eller arbetsrelaterat så är en grön person absolut den rätta att gå till.

En grön personlighet kan vara lite känsliga för förändringar de inte kan vara med att påverka.
Kan ibland ta väldigt god tid på sig att fatta ett beslut.
Det kan vara en lång process innan beslutet tas.
Är gärna lite avvaktande och vill oftast inte ta för stor plats.
Men vill gärna att alla ska få sin röst hörd vid just beslut eller förändringar.
Tar dock inte upp saker i onödan, då en grön personlighet kan vara något konflikträdda.
En grön person bör se upp en aning så att den inte blir utnyttjad.
Dvs för sin snällhet.
Det är bättre att säga nej från början, än att komma sen och säga att man inte kan.
Så träna på att säga nej, och träna på att tänka att alla önskar inte din omvårdnad och omsorg.
Acceptera också själv ett nej från en kollega. Dom kanske helt enkelt inte vill ha din hjälp just då, även om du tror det.

Det är också viktigt att lita till sig själv, att våga stå för det man egentligen tycker och inte vara hänga med andra.
Man behöver verkligen inte tycka som alla andra, tvärtom kan det istället uppfattas som positivt att man vågar framstå med en egen uppfattning, även om den inte är som alla andras.

Så hur gör vi då när vi har en grön kund/gäst innanför våra dörrar?
En grön kund/gäst måste vi invagga i trygghet.
Helst av allt skulle dom önska en garanti på våra tjänster och en garanti på att det vi säger verkligen stämmer.
Är ofta den kund/gäst som tar längst tid på sig att bestämma sig.
Men att pressa en grön kund/gäst till ett snabbt beslut lönar sig inte, inte heller att försöka manipulera.
Nej, här funkar vänlighet, avspänd samtalston och tålamod allra bäst!

Ha en fantastisk dag!
Lycka till idag.
Kramis
Kicki
